• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

UC på sig själv

Listen

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
18 Oktober 2020
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Hej,

Jag har inSer de som te koll på min kreditvärdighet men tänkte ta ett lån.

1. Är det bra att ta en UC på sig själv innan man går till låneaktörerna? Registrerat den UC som alla andra d.v.s alla ser att jag tagit en UC på mig själv?
2. Tog ganska nyligen en kortkredit på 25000kr men då med creditsafe. Ser man den om man tar en UC?
3. Har en gammal betalningsanmärkning som går ut i början av november i år. Kommer den att störa mkt jag behöver låna ca: 100000kr där jag ska betala av dessa kortkrediten.

Tacksam för svar!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 793
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Hej.
Du behöver inte ta en UC på dig själv. Du kan kolla på det på minuc men måste betala 49kr tror jag, du har tillgång till de i 1 månad sen.
Där kan du se din uc betyg, antal ff osv... Lån som har tagits med Creditsafe brukar inte synas på UC.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
I appen Kreddy (som är gratis) kan du se vilka av dina skulder och krediter som syns i din Uc.
 

Listen

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
18 Oktober 2020
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Tack för svar. Ska man vänta till november när betalningsanmärkningen försvinner eller kan man redan nu ta ett lån med samma villkor (läs ränta) och möjligheter eller är bankerna hårda med en anmärkning som försvinner i november?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 793
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Tack för svar. Ska man vänta till november när betalningsanmärkningen försvinner eller kan man redan nu ta ett lån med samma villkor (läs ränta) och möjligheter eller är bankerna hårda med en anmärkning som försvinner i november?
Det är bäst med att vänta att anmärkning försvinner, finns inte många banker som ger lån med betalanmärkningar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp